livstrassel

Och så sitter jag här en tisdagskväll i oktober och har ingen aning om hur det kunde bli såhär.
 
Mitt liv har blivit en enda härva av lösa trådar, knutar och trassel. Helt plötsligt så har jag ingen kontroll.
 
När jag mår som bäst så är jag tjejen som springer flera mil i veckan och har en fantastisk kondition. Jag är hon som får höga betyg utan att öppna skolböckerna, som aldrig missar lektioner eller prov. Som alltid håller deadlines med ungefär två minuters marginal och som äter nyttigt.
 
De gånger som jag känner mig lycklig i min tillvaro så pratar jag i telefon och skype med vänner som bor på andra platser, i andra länder. Jag skriver och jag fotograferar, dansar på fester och kommer hem klockan sju på morgonen. Jag sitter på stammisrestaurangen med mina bästa vänner och pratar om allt och alla, äter pizza och smider storslagna planer för framtiden. 
 
Den perfekta tillvaron för mig är inte omöjlig att uppnå. Den infinner sig när jag jobbar tre dagar i veckan, tar konflikter och lyssnar på mig själv. När jag känner mig trygg och stark i min egen kropp, när jag känner mig stolt och nöjd med mig själv. När jag är den jag vill vara, när jag inte tar någon skit.
 
 
Just nu är jag trasig. Jag är svullen, jag har noll kondition, jag är trött. Jag blir tjockare och tjockare för varje dag, och om det inte vore för att den där tjockheten hänger ihop med så mycket annat så hade jag nog inte brytt mig.
 
Men jag mår inte bra. Jag har ingen ork, jag känner mig lat. Jag har ingen aptit men äter ändå kopiösa mängder äckel, bara för att. Jag sover dåligt och jag är stressad.

Min resa var bra, jag spenderade en vecka med människor jag tycker massor om på olika underbara platser. Men undermålig sömn, skitmat och alkohol sätter sina spår. Jag mår inte bra. 

Jag måste börja ta hand om mig själv. Jag måste få tillbaka min kropp, mitt psyke, mitt liv.
 
No fucking excuses. 
 
~ Aria
 
 

Kommentarer
Postat av: anna

jag brukar med känna så, speciellt när man kommer hem från en resa. då vill jag bara rensa kroppen från all skit man stoppat i sig!

hoppas du får en fin dag!

2013-11-03 @ 10:08:59
URL: http://villblismal.blogg.se
Postat av: I Shot For The Sky - Taylor

Nu kan man lägga till er på bloglovin, så skönt.
Känner i övrigt igen mig allt för väl.<3

2013-11-05 @ 14:11:16
URL: http://ishotforthesky.blogg.se/
Postat av: linnea

... jag var just i Thailand i 3 veckor.. snacka om fetto när man kom tillbaka. Inte var man brun å smal... utan halvblek o fet typ..

2014-01-09 @ 21:55:53
URL: http://smalas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0