det fina blev ett problem

Full fart hela dagen. Långa lektioner, grupparbeten som får mig att vilja slita mitt hår och lektioner då jag helt enkelt inte kommer någon vart och inte kan koncentrera mig (typ nu). 
 
Jag har stött på ett problem idag. 
Jag ska träffa en efterlängtad vän för en mys-eftermiddag med promenad och sen film. Har sett fram emot det så, men så kommer såklart problemen: hon vill att vi ska äta lunch ihop, och sen baka så att vi kan äta något till filmen. Det hela har förvandlats till ett problem. 
 
 
Det är klart att jag vill ta en promenad i den fina höst-miljön. Det är klart att jag vill krypa upp i soffan och äta något framför filmen. Men jag vill inte äta något onyttigt. Så okej, fine, jag får köpa mig något annat, typ frukt eller bär. Men lunchen då? Lunchen kommer jag inte undan, och jag känner mig så fången. Vill inte heller att det hela ska dra ut på tiden, eftersom att jag måste hinna träna och plugga idag också. 
 
Jag hatar mig själv för att jag inte kan njuta av en eftermiddag med en fin vän. Jag hatar mig själv för att jag ser problem överallt och för att jag alltid ska överanalysera. Jag bara förstör. 
 
 
-Spencer
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0