när det är svårt

Irritationen över vårat never-ending-problem med bloglovin tär lite på blogg-motivationen. Eller så kanske det är problemet i kombination med en fullspäckad dag med träning och plugg - Jag är väldigt trött. Att jag börjat ha överdriven tjockis-ångest utan att ha ätit något dåligt är också jobbigt. 
 
 
Det är svårt att vara positiv. Det är svårt att tänka på ett "sen". Ett sen där man har nått sina mål. För jag vill inte leva i framtiden, vill inte leva efter en önskan som kanske aldrig blir sann. Jag kan inte vänta på att bli nöjd med mig själv tills jag är smal, för då kommer jag aldrig att bli nöjd med mig själv. 
 
 
Det är svårt att tänka att man ska ta det dag för dag. Det är svårt att tänka "den här dagen är bra, för den kommer leda någonstans!" när man inte ser någon skillnad direkt. Det är svårt att ha tålamod när det kryper i hela kroppen, för du vill bara ta dig ur ditt eget skinn. Ingenting man gör nu känns bra, för du är inte bra. Du kan inte vara nöjd med något för att du är så tjock. Du är tjock så ingenting blir bra. Då är det svårt. 
 
- Spencer
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0